نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7344
-
الف
+

«لینا علم» داور جشنواره ایمجین ایندیا 2020 شد

«لینا علم» بازیگر مشهور افغانستان داور یک جشنواره معتبر در اسپانیا شد.

به گزارش آی فیلم2، «لینا علم» بازیگر مشهور افغانستانی در لست هیئت داوران نوزدهمین جشنواره Imagine India 2020 قرار گرفت.

این جشنواره که به علت شیوع ویروس کرونا، به تعویق افتاده بود اکنون قرار است از تاريخ ۲۴ سپتمبر الی ۸ اكتبر سال سال روان میلادی در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شود.

در این جشنواره حدود ۱۵۵ فلم از سراسر جهان اشتراک می‌کنند. هیئت داوران متشكل از ٢٠ عضو از ۱۰ کشور جهان به ریاست «مهتاب کرامتی»، هنرپیشه ایرانی خواهد بود و لینا علم مسؤوليت انتخاب بهترین «بازیگر زن» را به عهده خواهد داشت.

در جشنواره سال پار، فلم «کاغذ پران سیاه» با کارگردانی «طارق قیومی» به نمایش گذاشته شد که لینا علم نقش «جمیله» را در این فلم بر عهده داشت.

لینا علم زاده ۱۳۵۷ هجری خورشیدی در کابل است. او در سال ۱۳۶۸ هجری خورشیدی به‌علت جنگ‌های داخلی در افغانستان با خانواده‌اش به امریکا، مهاجر شد. او بازیگری در فلم را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و تاکنون در ده‌ها فلم نقش بازی کرده‌است و جوایزی متعددی را نیز دریافت کرده‌است. او در فلم های «بچه کابلی»، «نامه‌ ای به رییس‌جمهور» و «حسن»، به حیث کرکتر مرکزی، نقش بازی کرده‌است و همچنین در سریال «شیرین» حضور داشته است.

جشنواره ایمجین ایندیا( ImagineIndia ) به ترویج همکاری دوستانه در حوزه فلم بین شبه قاره هند، کشورهای آسیایی، اسپانیا و اتحادیه اروپا تاکید دارد.

هدف از برگزاری این جشنواره، نمایش فلم‎‌های هندی و نیز کشورهای آسیایی به‎‌منظور کمک به معرفی بهتر فرهنگ هند و این کشورها، گفته شده‌است.

«عبدور رحیم قاضی» مدیر جشنواره Imagine India امیدوار است که این جشنواره بار دیگر به‌ علت شیوع ویروس کرونا، با تعویق روبرو نشود. او همچنان آرزو دارد که در آینده، فلم‎‌های خوب و بیشتر را از افغانستان در این جشنواره حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بانوانی که چهره سینمای افغانستان را تغییر دادند

«لینا علم» بهترین بازیگر زن شد

«لینا علم» بازیگر مشهور افغانستانی: در جریان فلمبرداری یک سریال با بمب به ما حمله کردند/ تلاش می کنم یک پیام آور خوب صلح باشم

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین